Vaidas Mizeras "Įspūdžiai iš 2003 pasaulio čiampionato JAV"

Senai laukiau šio čiampionato, įdomu ir malonu buvo išvysti senus draugus: Romą, Egidijų, Alvydą. O be to seniai nebuvau matęs jų irkluojant, o juk šis č-tas buvo ir atranka i OŽ. Žodziu vykti į Atlantą pradėjom ruoštis pries 2 mėn. Kartu su Giedriumi Dačiola užsisakėme
viešbutį, aptarėm vykimo planą. 800 myliu atstumą įveikėme per naktį automobiliu. Įvažiavę į Geinesville miestelį nelabai supratom kas vyksta, jokios reklamos, jokios informacijos, rodyklių. Atvykę prie irklavimo trasos tikėjiomes išvysti minias žmonių. O kaip jūs manote, jū buvo panašiai kaip per kokias eilines varžybas Lietuvoje, iškyrus, kad sportininkų buvo daug. Jokio susidomėjimo varžybomis, buvo labai
keista ir liūdna, kad taip yra.

Penktadienio vakare stebėjome 500m pusfinalius. Alvydui teko labai stiprus pusfinalis. Alvydas įveikė distanciją puikiai ir jis finale.Tą patį padarė ir dviviete su Egidijum, tai buvo pats stipriausias pusfinalis. Nepasisekė kanojininkui Evgenijui, bet jam
viskas prieš akis, jis turi puikias galimybes. Vakare teko apsilankyti valgykloje kur maitinami sportininkai ir paragauti tai ką jie valgo. Patikėkite, kad čia yra tikrai geresnio maisto. Tai, kuo jie buvo maitinami geru maistu nepavadinsi. Kaip jie sakė tą pati š... jie valgo nuo pat atvykimo. Nežinau kodėl, bet tokio prasto maisto esu ragavęs turbūt tik 1994m. per PČ Meksikoje... Kitą kartą mes jau ten nebeturėjom jokio noro valgyti. Gyvenimo sąlygos buvo gana geros, manau kaip ir per visas varžybas. Bet pati varžybų organizacija paliko slogų įspūdį visiems sirgaliams. Man pačiam tai buvo pirmos varžybos žiūrovo vaidmenyje ir galiu pasakyt, kad buvo labai įdomu juo būti. Manau tam didelę įtaką turėjo gausi lietuvių minia susirinkusi palaikyti musiškius. Tikrai galiu tik geru žodziu paminėti lietuvius kurie gausumu turbūt
nusileido tik kanadiečiams, bet ne triukšmingumu. Palaikyti mūsiškių atvyko iš Bostono, NewYork, Chicago, NewJersy, Floridos, Atlantos lietuviai. Ačiū jiems už tai. Prie to daugiausiai prisidėjo Vytas Rudzinskas, jis buvo didelis organizatorius. Dauguma buvo apsivilkę originaliais
komandos marškinėliais, labai išsiskiriančiais iš minios. Kurie trauke fotografu ir operatorių dėmesį. Net lietuvių sirgalai pakliuvo į vietinio Times puslapius. Beje Andrius Zenkevicius is Bostono pridarė, kaip jis sakė, 400 nuotrauku su profesionalia aparatūra (tas visas nuotraukas netrukus rasite BKI.LT - red. pastaba). Tikiuosi nuotraukomis galės pasidžiaugti ir svetainės lankytojai. Tą patį penktadienio vakarą visi pasveikino masažistę Liudą su Gimimo Diena.

Penktadienio rytą susirinkome žiūreti 1000m finalų. Lietuviai čia nestartavo, tai buvo tik įdomu stebėti kas yra lyderiai šioje distancijoje. Po pietų prasidėjo 200m varžybos, lietuviai pasiekė finalus. Tik K-2 200m vos neįvyko netikėtumas. Vos davus startą mūsiškiai jiems nebūdingu stiliumi atsiliko, buvo momentas, kai atrodė, kad jie net neketina baigti distancijos. Tik jų puikus pasiruošimas padėjo atkovoti prarastus metrus ir patekti į finalą. Kaip vėliau paaiškėjo, skilo Alvydo irklas net 4 vietose. Ir grynai Egidijaus pastangomis jie tesė kovą. Ta vakarą daug darbo ir nervų kainavo Arūnui Tomkevičiui kuris turejo padaryti naują  irklą Alvudui ir jis tai padarė sėkmingai. Su Arūnu teko labai daug kalbėtis, jis prisidėjo prie mūsų komandos įspūdingos aprangos padarymo. Bei pasidžiaugė mūsiškių startais bei geru irklų perkamumu. Braca-sport taip pat pristatė ir naujų irklų modelių. Visiems buvo įdomu išgirsti kaip tokie irklai gaminami Lietuvoje, ypač tiem kas anksčiau apie b/k irklavimą nelabai ir girdejo.

Sekmadienį visi nuo ankstyvo ryto užsiėmėme geriausias vietas ir laukėme finalinių plaukimų. Alvydas pasirodė puikiai užimdamas 5 vietą, o svarbiausia iškovodamas kelialapį į OŽ. Laukėme dvievetės startų su nerimu nes Alvydui kelinta diena skaudėjo nugara, o be to buvo gana karšta ir tik 1-6 valtis patenka į OŽ. Turi būti kova dėl kievienos vietos. Alvydas su Egiu puikiu finišu išplėšė 3 vietą, džiaugsmas mūsų tribūnoje. Bronzos jie dar neturejo..Per apdovanojimą atrodė, kad lieuviai čempionai, nes vėliavos plėvesavo visur. Už ką buvome įspeti, o vėliau net nulauzė veliavos kotą, kad nemaišytu TV kameroms. Po pietų prasidejo 200m. varžybos, kuriose lietuviai yra favoritai kelinti metai iš eilės. Laukėme Romo starto. 200m tokia distancija kurioje gali laimeti ir ne pats stipriausias tai savotiška loterija. Deja Romas apyligėje kovoje užėmė 9 vietą. Mačiau Romas buvo nusiminęs, tikejosi žymiai geresnio rezultato. Kiti metai Olimpiniai, todėl manau reikia koncetruoti jėgas į olimpines distancijas. Pagaliau K-2 200m. Lietuviai favoritai, visi laukia kas bus, kad tik atlaikytu irklas, nes po vakar dienos kažkaip neramu. Ir Alvydas su Egidijumi laimi pasaulio čempionų titulus 3-ią kart iš eilės! Labai galingai atrodantys vyrai tiesiog nepaliko varžovams jokių vilčių.

Apdovanojimo ceremonija - skamba Lietuvos himnas, keliama Lietuviška trispalvė. Po apdovanojimo tiesiog eilė nusifotografuoti atminimui su Pasaulio Čiampionais. Po varžybų įteikiamos taurės pasaulio taurių laimėtojams, varžybos kaip ir baigtos, žiūrovų kurių ir taip nebuvo daug dar labiau apmažėja. Ruošiamės kelionei ir mes. Atsisveikinome su visias (ko nematysime kokius kelis metus vel), perdavėm linkėjimus
visiems Lietuvoje. Užsukome į viešbutį atsisveikinti su sportininkais ir patenkame į banketą kurį lietuviai ir organizuoja viename iš Gainesville barų. Visi linksmai pasidaliname įspūdžiais, skamba tostai, sveikinimai, liejasi alus ir visi geros nuotaikos. Linksma, bet reikia išvažiuoti namo, kelionė tolima. Labai buvo įdomu pamatyti, savo draugus, artimus žmones, pasidžiaugti su jais, pabendrauti. Ačiū jiems. Tokių švenčių galetū buti ir daugiau.